Højst sandsynligt finder du svaret i vores artikeldatabase. Du kan bruge søgemotoren eller vælge tema nedenfor.

Hvornår vi kan have travlt?

  Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
09 - 10          
10 - 11          
11 - 12          
12 - 13          
13 - 14          
14 - 15          
15 - 16          
16 - 17          

Rød = Lang ventetid kan forekomme

Gul = Længere ventetid kan forekomme

Grøn = Kortere ventetid er sandsynlig


Generel info

Information om nummerflytning (nummerportering)

Vigtig information:

  • Nummerflytning er gratis
  • Overføring af nummer tager 4-6 uger fra den dag du sætter adapteren til
  • Mens dit gamle nummer flyttes stiller Tellio et midlertidigt nummer til rådighed •
  • Det er kun muligt at flytte et nummer, der er aktivt over til Tellio (har du selv opsagt nummeret ved nuværendeudbyder, er det ikke muligt at flytte nummeret over medmindre man får annulleret opsigelsen)
  • Det er muligt at flytte 2 numre med over til Tellio. Det er dog kun muligt at flytte et tillægsnummer over i forbindelse med flytning af hovednummeret.
  • Hvis du kun ønsker at flytte et af to numre over til Tellio, skal du selv af- melde tillægsnummeret først

Sådan bestiller du nummerflytning:

  1. Gå ind på tellio.dk – og log ind på ”Mine Sider” med det brugernavn og password, som du har fået tilsendt med ordrebekræftelsen.
  2. Når du er logget ind, skal du gå ind under ”Nummer overføring – ”Ny nummeroverføring”
  3. Tast det ønskede nummer ind og tryk bestil.
  4. Udskriv fuldmagten ()klik her for at hente fuldmagt
  5. Når Tellio har konstateret, at udstyret har været online I MINIMUM 24 TIMER, begynder overførslen.
  6. Du modtager herefter en mail som angiver den dato, hvor nummeret vil træde i kraft hos Tellio.

Fuldmagt:

Du finder fuldmagten her.
Nummeret kan kun flyttes fra din nuværende udbyder, hvis de informationer som Tellio har registreret stemmer overens med de informationer, som din nuværende udbyder har registreret. Det skal altså være den samme, der står som ejer af abonnementet ved begge selskaber. Hvis dette ikke er tilfældet og abonnementet hos den nuværende udbyder står i et andet navn, skal du printe og udfylde overdragelsesskema, som du finder her, og sende den retur til os.

Tellio ApS, Vesterbrogade 149, 1620 København V

ADSL/ bærelinje: (Hvis du har TDC ADSL):

Hvis du bruger ADSL, skal du ændre din linje til bærelinje, når du har modtaget en bekræftelse på overførslen af num- mer. Du skal blot ringe til dit nuværende teleselskab, så kan du beholde dit ADSL-abonnement og samtidigt bruge Tellio Bredbåndstelefoni. Hvis du ikke ændrer linjen til bærelinje, kan din internet-forbindelse blive opsagt (dette kan ske ved overførslen, da nogle udbydere bruger samme linje til internet og telefonen). Kontakt din udbyder, hvis du er i tvivl om dette.

Bemærk:

  • Bærelinjen kan koste ca. kr. 40,- om måneden og kr. 3-400,- at oprette, afhængig af udbyderen.
  • Bærelinjen skal først bestilles, når man har modtaget en bekræftelse på nummeroverførsel.
  • Konsekvensen af for tidligt bestilt bærelinje, vil være at nummerflytning vil blive afvist af nuværende selskab pga. at nummeret allerede er bestilt/opsagt.

Ekstraservices:

Hvis du har ekstraservices hos din nuværende udbyder som personlig kode, mobil mini, plusnet, sikkerhedskode, erhversbonus, rabataftale eller offentlig alarm, så er du selv ansvarlig for at opsige disse. Hvis du f.eks. har duet, skal dette afmeldes inden bestilling af nummerflytning hos Tellio, da overførslen ellers vil blive afvist af den nuværende udbyder.

Afvist nummerflytning:

Afvist grundet navn: Kontakt da nuværende udbyder for information om den juridiske ejer af nummer. Brug evt. overdragelsesskemaet (klik her) til at overdrage abonnementet til den juridiske ejer af nummeret.